8 Când ajungi la limită...

miercuri, 26 mai 2010

...ce faci? Care sunt impulsurile pe care le ai?
Ştiu,
depinde de situaţie, dar gândeşte-te la o situaţie mai gravă pe care ai experimentat-o deja, cum ai reacţionat?

De obicei, atunci când ajungi în punctul în care afirmi că s-a umplut paharul, că nu mai poţi duce, că răbdarea ta are o limită -
nervii îşi ocupă locul de onoare.
Cu toţii trecem prin astfel de momente tensionate; unii dintre noi îşi administrează ieşile nervoase, gândindu-se la consecinţele ce vor urma pe când alţii devin isterici, apelează la violenţă, au răbufniri emoţionale sau reacţii extreme de furie.
Mai sunt şi personele de mijloc, ca mine spre exemplu, pentru care nervi reprezintă partea din minte pe care ţi-e frică să o dezlănţuieşti. Sunt oamenii care îşi trăiesc viaţa lipsită de starea aceea de nervozitate şi nu ştiu cum să reacţioneze atunci când ea intră în peisaj.
Sunt oamenii care ştiu să îi calmeze pe alţii dar pe ei înşişi nu.
Majoritatea oamenilor stăpâniţi de nervi îşi dau seama de ce se întamplă cu ei de-abia după ce energia negativa s-a descarcat. Nu mai e nimic de facut, în afară de regret.


Tu cum reacţionezi când eşti nervos/ă?

8 comentarii:

Diana spunea...

Fiecare om are o limita... tind sa cred ca suficient de mult starnit, orice om ajunge la situatii foarte grave. Din fericire nu multi au ghinionul ca viata sau oamenii sa ii impinga dincolo de orice limita.

Eu una am tendinte distructive... rup foi la nervi... sau servetele... e mai mult un tic cu mainile... se cunoaste foarte usor cand sunt nervoasa dupa maini,ori rup bucatele-bucatele ceva, ori zgarii vopseaua dupa ceva... Nu pot parte din categoria persoanelor care tipa la nervi; parca in momentele alea nu imi gasesc cuvintele, as spune multe si totusi am un blocaj sa zic ceva...

Tzukune spunea...

Pai depinde de situatie, cat de nervos sunt, pe cine/ce sunt nervos, etc.

Oricum, sunt genul de persoana care se enerveaza greu pentru ca de obicei nu-mi prea pasa de ce zice lumea.
E totusi ceva care ma enerveaza foarte tare: faptul ca cineva imi da o palma peste cap sau pe spate, ma enerveaza la culme si actionez in functie de factorii de mai sus...
In general, nu apelez la violenta pentru ca imi provoaca sila si bad mood, dar daca numai prin violenta pot rezolva situatia, atunci o fac si pe asta.

Rux spunea...

Ma consum in mine, ma abtin sa ma exteriorizez. Imi controlez nervii desi atunci cand sunt eu cu mine o dau in plans.

Ea spunea...

Judecând după comentariile voastre, tind să cred că toţi acţionăm negativ.
Chiar aş vrea să cunosc o persoană care stăpâneşte nervii atât de bine încât să devină imună lor.

Ruxi spunea...

Eu ma straduiesc sa devin mai calma...of,da nu-mi iese.

Ea spunea...

@ Ruxi: nici mie nu-mi iese...

gainusa nebunatica spunea...

Poate ca o sa para ca ma laud dar la nervi sunt foarte calm ,atat de calm caci si eu ma sperii uneori ,ca sa ma exteriorizez in afara trebuie sa fie ceva ce imi depaste sau imi trece peste normele morale pe care leam impus atat la munca cat si in viata privata .Merg dupa principii simple si adesea le pastrez ,si le gandesc cam la toate si adesea sunt foarte putine lucruri sau fapte care sa ma surprinda ,desi lucrez intrun domeniu in care nervii si stresul e la maxim .unul dintre principiile mele ca cu calmul si cu atentie poti rezolva orice .desi calmul meu tinde uneori sal enerveze si pe sef uneori ,acesta ma apreciaza pentru asta .urasc violenta si tot odata si sa o folosec apelez rar la ea dar si atunci cand o fac trebuie sa am un motiv bine intemeiat .de trei ori am rabufnit exterior de doua ori mam certat cu tata si lam dat si cu curul de pamant iar a treia oara miam dat demisia de la munca ca urmare de fiecare data fiecare iesire a avut un efect pozitiv in privinta tatalui lam facut sa se lese de bautura definitiv iar in privinta sefului lam facut sa me cheme inapoi si sa imi mareasca salariu si un concediu doua saptamani la munte din partea firmei .deci eu cred ca nervii pot fi controlati si poti sa iti corectezi si te abtii reactia in momentul incare toti nervi sunt intinsi la maxim .incercati totul e posibil

Andy - Micutul Porc spunea...

Eu fac o cafea, iau o tigara, si ma duc sa cant ceva. Dupa care injur. Si injur .. si injur ... si beau cafea, si fumez, si cant, si injur, si intr-un final ma plictisesc si ma duc sa ma uit la Descopery :D

Trimiteți un comentariu