10 Insomnia

vineri, 12 februarie 2010

Sau ăsta a fost răspunsul pe care l-am primit de la majoritatea oamenilor cărora le-am povestit starea mea.
Aveam o perioadă, acum câţiva ani, când somnul meu era atât de adânc, aproape letargic. Mă trezeam odihnită şi funcţionam relativ bine pe perioada zilei.
Acum, nu mai pot să dorm aproape deloc. Am ajuns la un moment dat la treizeci de ore nedormite. Fenomenul este ciudat şi periculos: mă simt bine, nu simt oboseala sub nici cea mai mică formă, mintea mea e ageră şi aş putea să ies la jogging căci energie am din plin, apoi dintr-o dată mă vlăguiesc, atât de tare încât eforturile mele de a ţine ochii deschişi sau de a păşii sunt imense.
Merg pe marginea trotuarului şi încerc să evit contactul cu oamenii pentru că sunt absolut conştientă că dacă se lovesc de mine în mers, mă prăbuşesc şi acolo rămân.
O perioadă, mică ce-i drept, am încetat să privesc în oglindă. Nu aveam absolut nimic diferit în afara unor cearcăne imense, încreţituri premature ale nopţilor nedormite identice cu cele pe care le văd la oamenii care suferă de abuzul de stupefiante. Era groaznic, întrucât ochii mei sunt cam singura parte a corpului care o plac cu adevărat, sunt mari, adânci şi verzi-albăstrui. Imaginea lor înconjurată de cercuri negre era o povară prea grea pentru mine la momentul respectiv.
Acum se întâmplă acelaşi lucru, numai că fizicul meu nu mai suferă. Tind să cred că oarecum s-a obişnuit, cearcănele nu mai apar de mult timp şi arăt perfect din cap până în picioare chiar dacă sunt nedormită, obosită şi slăbită.
Nu mă mai văzusem cu prietenul meu de multe zile, pentru că mă simţeam foarte obosită, chiar bolnavă la un moment dat. Ieri m-am hotărât să mă văd cu el cu orice preţ şi eram conştientă că trebuie să dorm, să dorm mult.
Nu am putut să adorm fără puţin ajutor, m-am dus la farmacie şi am cumpărat somnifere naturale, pe bază de plante. Nu le mai folosesc, oricât de naturale ar fi nu sunt bune pentru organism, nu au cum să fie. Dar şi-au făcut efectul instantaneu, înţeleg acum de ce unii oameni sunt dependenţi de ele.
Cert este că azi am adormit la ora două dimineaţa şi m-am trezit la patru jumătate. Acum scriu pe blog pentru că nu am ce face, aştept să se facă şase jumătate să plec la şcoală.
Cred totuşi că încep să îmi revin.
Măcar dorm noaptea şi umblu ziua, e un pas înainte!

Dacă cineva ştie vreun remediu pentru somn, pe care l-a şi încercat şi a dat roade, nu vă feriţi să-l împărtăşiţi cu mine, orice ajutor e mai mult decât binevenit!

10 comentarii:

incasha spunea...

Eu ma gandeam sa merg la farmacie, sa ma rog sa-mi dea calmante.

Anonim spunea...

am un prieten care sufera la fel de o stare din asta... da, la farmacie, poate sa ceri niste somnifere naturiste...

Amy spunea...

Am avut si eu o perioada cand nu puteam sa dorm deloc. Am luat si somnifere dar efectul lor nu a fost tocmai benefic, asa ca am renuntat sa le mai iau. Acum, in serile cand nu pot dormi incerc sa ma relaxez ascultand muzica. Am incercat sa beau si ceai(lapte) cald inainte de culcare dar nu functioneaza intotdeauna.

Anonim spunea...

Chiar imi pare rau pentru starea ta.Ma ingrijoreaza...eu cred ca cel mai bine sa intrebi un medic(cel mai potrivit medicul tau de familie)..Sanatate multa

Alex spunea...

Well... acum ceva timp am citit o carte f buna despre somn, pacat ca nu ii mai stiu numele.
Sfaturile mele ar fi pt inceput sa afli cat timp iti este necesar pentru odihna, difera de la om la om... trebuie sa excluzi lenea de dimineata :))
si acum trebuie doar sa respecti orele de somn, si sa te culci la ore constante orice ar fi!
e important ziua sa te expui la lumina solara si sa eviti sa stai in medii intunecoase ziua,dupamiaza iti alegi o ora fixa in care vei dormi putin... 15 min, 30, 45, o ora maxim.
Daca nu adormi, stai in pat cu ochii inchisi meditand.
Seara inainte de culcare bei un ceai/lapte si citesti o carte pana ti-e somn... daca nu merge iti sugerez sa incerci autohipnoza... sau stari de meditatie, meditatie gasesti de la budisti destule pe youtube iar autohipnoza sunt pe net destule ghiduri...
Cateodata nici astea nu merg, am patito si eu, se intampla de obicei cand esti foaaarte obosit :)) atunci doar stai in pat pana adormi...
Ultima metoda de adormit la comanda pe care am gasit-o este un exercitiu de memorie, vezi un film inainte de culcare, te bagi in pat si incerci sa iti amintesti tot ce sa intamplat in film, cele mai mici detalii... vizuale, auditive, emotii traite, senzatii... se pare ca tehnica asta tortureaza creieru pana la epuizare :)) numai trebuie sa fii concentrata numai pe asta, sa nu iti fuga mintea :))
Mentine programul pt ca e foarte important, insomnia apare din cauza dereglarii metabolismului somnului, cauze principale is dormitu "cand apuci" si stresul.
Succes!

gainusa nebunatica spunea...

un sfat inceraca sa nu te pierzi in pastile e o prostie cel mai adesea devenim dependenti fara sa ne dam seama ,ceea ce iti recoman eu e sa cauti un foarte bun prieten sau prietena care sa te asculte ,si cu care sa vb orice .incerca sa iti descarci sufletul si mintea spund cam tot ce temacina .incearca sa iti rezolvi toate care te macina caci asta e cauza pentru care nu poti dormi .tot odata seara cand te pui sa dormi incearca sa asculti muzica care sa te relaxeze sunt anume ,la mine a dat roade ,daca nu ai de unde sa faci rost pot sa iti dau eu ... spunemi

George Colang spunea...

fain blog. felicitari

Ea spunea...

@Offshore: mulţumesc!

dAImon spunea...

sincer, n-as putea sa te ajut din simplul motiv ca nu mi s-a intamplat niciodata. am mai degraba un switch pentru auto-shutdown decat pentru stat treaz :D

Ea spunea...

@dAImon: eşti norocos :))

Trimiteți un comentariu